پروژه فیلمی طنز با موضوع سفرهای استانی دولت و نامه های مردمی!

تهیه کننده فیلم «گیرنده» گفت: قرار است دولت در شهری حضور پیدا کند و مردم قصد دارند از طریق نامه با مقامات بالای دولتی ارتباط برقرار کنند. اما عده‌ای که منافع خود را در خطر می‌بینند در صددند که این نامه‌ها به مقصد نرسد . گفتنی است قرار نیست رئیس جمهوری و هیچ یک از دولتمردان در این فیلم نشان داده شوند .

مراسم افتتاحیه پروژه «گیرنده»،  در تالار سبز شهرک غرب برگزار شد و عوامل این فیلم هماهنگی‌های پایانی را برای شروع فیلمبرداری انجام دادند. محمدقهرمانی تهیه‌کننده فیلم «گیرنده» در جلسه هماهنگی و افتتاحیه شروع این پروژه درباره این مراسم گفت: متاسفانه در کشور ما مانند کشورهای غربی مراسمی با نام فرش قرمز در حال باب شدن است که ما احساس می‌کنیم با باورها و ارزشهای‌مان مطابقت ندارد.

وی ادامه داد:  این فیلم،یک فیلم سیاسی – اجتماعی است و فکر می‌کنم در گذشته هم کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌هایی بودند که قصد داشتند فیلم‌های سیاسی کار کنند اما متولیان فعلی زمینه ساخت فیلم‌های سیاسی را فراهم کرده‌اند.

تهیه‌کننده «گیرنده» موضوع این فیلم را ارتباط مسوولان با مردم در سفرهای استانی دانست و افزود: ما می‌خواهیم در این فیلم نوع ارتباط مسوولان با مردم را در طی سفرهای استانی نشان دهیم.البته سفرهای استانی تنها مربوط به این دولت نیست . در کل هدف ما ترویج این ارتباط مسوولان و مردم است که البته در طول این فیلم اشکالات این روند نیز مطرح می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این فیلم به شخص رییس جمهور نیز اشاره خواهد شد، گفت: ما ابتدا می‌خواستیم پروژه در یکی از استانها فیلمبرداری شود که البته موفق به جلب مشارکت از سوی استان‌ها نشدیم پس از آن به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم در استانها کار کنیم درگیر لهجه‌ها و گویش‌های مختلف خواهیم شد و لذا فضایی مستعار را به نام شهر «جاروف» انتخاب کردیم. به گفته وی،در این فیلم قرار نیست هیچ یک از دولتمردان نشان داده شوند.

قهرمانی در پایان سخنانش درباره داستان این فیلم گفت: قرار است دولت در شهری حضور پیدا کند و مردم قصد دارند از طریق نامه با مقامات بالای دولتی ارتباط برقرار کنند. اما عده‌ای که منافع خود را در خطر می‌بینند در صددند که این نامه‌ها به مقصد نرسد.

این فیلم قالبی سیاسی اجتماعی دارد که لایه‌هایی از طنز آموزشی در آن دیده می‌شود.

پس از سخنان تهیه کننده «گیرنده»، غفارزاده نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرار نیست از مستندهای آرشیو شده از سفرهای رییس جمهور استفاده شود، گفت: در طول فیلم، بازیگری نیز با عنوان شخصیت رییس جمهوری دیده نمی‌شود. البته استفاده داستانی از موقعیت رییس جمهور در ادبیات و فیلم‌های سینمایی جهان امری بسیار طبیعی است.

کارگردان «گیرنده» با بیان اینکه این فیلم یک فیلم کمدی نیست،اظهار کرد: «گیرنده‌» فیلمی رئال است که از دل آن اتفاقات طنزی بیرون می‌آید و البته هیچ مبالغه‌ای در آن صورت نمی‌گیرد. نمی‌خواهم ادعای پروژه را بالا ببرم اما این فیلم یک رئال کمدی است.

وی در پاسخ به این سوال که برای جذب مخاطبان در سینما چه اندیشیده‌اید؟،گفت: برای جذب مخاطبان به سینما سه عنصر را در طول نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم مدنظر قرار خواهیم داد. ابتدا بکر بودن سوژه گیرنده بسیار مهم است. در کنار آن زمینه هنری فیلم و کمدی آن نیز به جذب مخاطب کمک خواهد کرد.

غفارزاده در پایان سخنانش درباره طول مدت فیلمبرداری گفت: فیلمبرداری پروژه «گیرنده از فردا آغاز خواهد شد و 40 روز به طول خواهد انجامید.

پیش تولید فیلم سینمایی «گیرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه کنندگی محمد قهرمانی به پایان رسید. با مشخص شدن تمام عوامل فیلم، پیش تولید «گیرنده» که از اواخر سال گذشته آغاز شده بود به پایان رسیده و از اواخر هفته جاری فیلم‌برداری آن آغاز می‌شود.
در این فیلم بازیگرانی چون سعید راد، محمدرضا شریفی‌نیا، پردیس افکاری، نیما شاهرخ‌شاهی، سیامک اطلسی، باقر صحرارودی، چکامه چمن ماه، میرطاهر مظلومی، محمدرضا غفاری و ... نقش آفرینی خواهند کرد.
گفتنی است پس از پیوستن سعید راد به این پروژه، مسئولیت انتخاب بازیگران فیلم را محمدرضا شریفی ‌نیا بر عهده داشتند.
فیلم سینمایی «گیرنده» یک فیلم اجتماعی، جاد‌ه‌ای با درون‌مایه طنز است که به همراه بازیگران اصلی حدود 300 بازیگر فرعی نیز در آن نقش آفرینی خواهند کرد. فیلم‌نامه این فیلم از سوی مهرداد غفارزاده، مهرداد موفق یامی، محمدرضا باباگلی و اکبر روح نوشته شده است.
فیلم سینمایی «گیرنده» با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

منبع:اعتدال

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا